Monday 6 January 2014

now!! taraf hidup yg semakin meningkat




pembuka blog.. heehe.. aku nak share pasal niee..




ya Allah... kesian dekat budak2.. tersentuh hati bila tengok gambar nie.. jika waktu rehat makan je dh rm4.50 selebihnya?? minum? sarapan?? berapa dorang patot bawak?? & lain2 barang yg perlu nak d beli...?? mungkin x semua dari mereka yg mampu bawak rm10 sehari.. bagaimana perasaan ibu ayah jika melihat anak2 mereka berlapar?? sedangkan kita yg remaja/dewasa sentiasa rasa nak makan.... ape lg budak2....tp memandangkan taraf hidup skg, mmg perlu @ lebih bawak ke sekolah dari itu.. & terpikir jugak pd diri sendiri.. walaupon adik2 aku dah besar panjang boleh berdikari, tp aku xsampai hati nak biarkan dorang kelaparan dengan xde makanan.. sebab tu aku merajinkan diri aku masak walaupon malas.... sbab d situ bagi aku satu tanggungjawab dan amanah mak ayah aku utk jaga adik2 aku.... even mak ayah aku sendiri pon x biarkan anak2nya berlapar...  

sooo.. tu je lah kot... hehehe... aku juz nak meluahkan ape yg buat aku tersentuh hati sgt2 melihat foto2 niee... kesian budak2 tuuu...  semoga kita semua sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dr setiap keburukan yg terjadi... Amin ya Rabbal Alamin.... 


sekian entry malam niee... hohoho.... 


Gud Nitee........... hahahhaa...  (tp bukan nak tido pon... aku nak siapkan keje2 opis aku yg belambak nie.. hahaha.. tu laa.. dekat opis org suh keje ko nak tidooo kan... hahaha.. hambekkkk!!!!!!!) 


bye222.. Assalamualaikum... 


writted by : nor_zaima

No comments:

Post a Comment